Nyt logo til turistbureauer

Siden 1966 er turister, der har besøgt Danmark, blevet mødt af det grønne skilt med skriften Tourist Information. Når turisterne fremover søger information på et autoriseret turistbureau, vil de blive mødt af et nyt syn. Det grønne ’I’ har gennemgået en nutidig forandring, men budskabet til turisten er det samme.

 

Bureauer, der skilter med det grønne ’I’, er garanter for god service, og derfor indgår Danmarkshjertet nu i det grønne ’I’. Turisterne kender allerede Danmarkshjertet, som går igen i stort set alt kommunikation om det danske ferieprodukt. Således skaber det nye logo genkendelighed og synlighed, og giver samtidig turisterne garanti for, at servicen ydes med hjertet på rette sted.

 

Dansk Turismefremme, der i år overtog autorisationsordningen fra Autorisationsudvalget, står bag ændringen af det grønne ’I’.

 

"Dette er første skridt i retning af fornyelse og udvikling af de danske turistbureauernes autorisationsordning", siger foreningens formand Anne-Mette Knattrup. "I forhold til autorisationsordningen vil vi fremover nytænke indholdet og udvikle service- og informationskvaliteten på turistbureauerne i takt med

turisternes behov og forventninger", understreger hun.

Skrevet af Flemming Juul