Nyt problem med Rejsekort

img-RejsekortPersonligtRejsekortet er nu blevet så gammelt, at de første kunder skal have nyt kort. Men hvis ikke de selv ringer til kundeservice, mister de deres rabat og må benytte kontantbilletter i stedet, skriver Ingeniøren.

Ifølge direktøren for Rejsekort A/S var det meningen, at der skulle være etableret en ordning, hvor kunderne automatisk fik et nyt kort tilsendt, men den er ikke nået at blive færdig.

”Det er specificeret, at vi skal have sådan en feature, men det kommer først i den senere leverance. Vi er desværre blevet indhentet af, at nogle kort nåede at blive forældede, inden vi fik faciliteten”, siger direktøren for Rejsekort A/S, Bjørn Wahlsten ifølge bt.dk.

Inden kortet udløber, får kunderne et brev, hvor de bliver mindet om at bestille et nyt. Det er dog først nu, at man har tilføjet en opfordring til at ringe ind, så man kan få en kopi af det nuværende kort og få overført rabattrinene.

Der står i betingelserne for rejsekortet, at man skal bestille og betale for et nyt kort, men Rejsekortet A/S har fjernet gebyret sammen med trafikselskaberne. Dog kun for de kunder, der ringer ind.