Nyt Taxisystem halverer ventetiden

taxa 4x35Efter blot 14 dage med det nye Taxi Management System i Københavns Lufthavn er målet om reduceret ventetid godt på vej.

Taxichaufførerne venter i gennemsnit 16 minutter på at få en kunde mens ventetiden tidligere i gennemsnit var 42 minutter.

”Det er ganske overraskende, at det nye system allerede fungerer så godt, at ventetiden er halveret. Mindre ventetid betyder, at chauffører og vognmænd kan tjene penge i hele hovedstaden fremfor at holde i kø i lufthavnen,” siger direktør i Dansk Taxi Råd Trine Wollenberg

Det nye bro-bizz baserede system giver taxiselskaberne adgang til lufthavnens passagerprognoser, så der kun sendes vogne til lufthavnen, når der er brug for dem. Taxierne holder nu i et særligt taxidepot ved Hilton hotellet. Herfra kaldes de frem til Terminal3 og passerer en bro-bizz betjent bom, når der er ture.

I lufthavnen siger kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen: ”Naturligvis er der en del systemer, der stadig skal køres ind. Der er gamle vaner og rutiner, der skal laves om. Men de første 14 dage viser, at vi er godt på vej – så stor ros til taxibranchen og chauførerne.”