Nyt taxisystem i CPH sparer kø-timer

images.eniro.comI løbet af sommeren tages et nyt Taxi Management System i Københavns Lufthavn i brug. Systemet skal sikre bedre service for de rejsende, mere plads og en markant reduktion af spildtid for chaufførerne.

DanTaxi og 4×48 TaxiNord, der råder over knap 950 vogne i Storkøbenhavn, har indgået aftale med CPH om et Taxi Management System.

Systemet, der kendes fra andre internationale lufthavne, skal sikre, at antallet af taxier doseres efter passagerbehovet. Det sker via et informationssystem, der løbende, digitalt holder centraler opdateret.

Taxierne venter i dag i gennemsnit 42 minutter på en tur. Ambitionen er at ventetiden mindst halveres, så den bliver maksimalt 20 minutter i gennemsnit. Det vil spare chaufførerne for ca. 330.000 timer i kø årligt.

Systemet skal ’hvile i sig selv’ så taxiselskaberne kun betaler de omkostninger, der er forbundet med etablering og drift.

”Den aftale vi nu indgår, er prismæssigt fornuftig, og jeg er tilfreds med, at der både er indført en bonusordning og at økonomien bliver underlagt uafhængig revision,” siger adm. direktør i DanTaxi, John Lindbom.

 

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.