Nyt underskud i BonBon-Land

Bonbonland_skildpadden.JPGI løbet af de seneste fem år har BonBon-Land tabt omkring 75 millioner kroner, primært på grund af lave besøgstal.

”Det er overvejende faldende gæstetal, som er den primære årsag, men også afskrivninger og finansielle omkostninger. Vi har ikke nogen bankgæld, så de eneste, der lider et tab, er vores ejere”, fortæller adm. direktør Niels Feerup til Ekstra Bladet.

BonBon-Land er ejet af den spanske koncern Parcues Reunidos, der for lidt mere end et år siden ansatte Niels Feerup som ny direktør. Han vigtigste opgave var at få lavet en såkaldt ’turnaround’ og skabe vækst.

”Sidste år fik vi vendt udviklingen. Vores besøgstal steg fra 367.000 til 383.000, så det er positivt”, siger han.

Alligevel måtte BonBon-Land igen lande et underskud, denne gang på knap otte millioner kroner.

”Underskuddet er faldet betragteligt, men grundlæggende er det utilfredsstillende med røde tal. Vi kunne have gjort det bedre, hvis vejret havde været bedre, og så er der en ekstraordinær afskrivning, som udgør næsten halvdelen af underskuddet. Der er tale om et mekanisk dukke-miljø i det indendørs Fantasy World. Det er nu lukket og sat det til salg”, siger han.

Direktøren håber, at der for 2016 igen vil være overskud, men det afgør vejrguderne: ”Sådan er det jo i vores branche. Sidste år blev vi holdt lidt tilbage i foråret og starten af sommeren, men så blev det godt i højsommeren og i efteråret”.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.