Også aprilsnar i rejsebranchen

Aprilsnar-illustrationen er lånt fra Danmarks Meteorologiske Institut, der på sin hjemmeside, dmi.dk, i går bragte historie om at der kun kan købes en lavenergi-version af dmi.dk som er fri for reklamer. ”De penge du sparer på det lavere energiforbrug, trækker vi automatisk over din elregning,” hed det bl.a.

Aprilsnar-illustrationen er lånt fra Danmarks Meteorologiske Institut, der på sin hjemmeside, dmi.dk, i går bragte historie om at der kun kan købes en lavenergi-version af dmi.dk som er fri for reklamer. ”De penge du sparer på det lavere energiforbrug, trækker vi automatisk over din elregning,” hed det bl.a.

Rejsesøgemaskinen Skyscanner.dk, Sorø Turistkontor og FDM Travel bød alle på sjove indfald 1. april.

”Med ”BørneBeregneren” kan du undgå skrigende børn på flyet. Undersøgelser har vist, at 76 pct. af passagererne synes andres børn er det mest irriterende aspekt ved en flyrejse,” hed det fra Skyscanner som tilføjede:

”BørneBeregneren er et innovativt søgeredskab, der estimerer det forventede antal børn på et fly baseret på ruten, rejsedagen og hvilken måned rejsen gennemføres. Søgefiltret kan på den baggrund give rejsende mulighed for at vælge flyafgange med mindst mulig risiko for at komme til at sidde ved siden af en skrigende møgunge.”

Også Sorø Turistkontor var 1. april klar med en speciel historie:

”Stiftelsen Sorø Akademi meddeler, at de har indgået aftale med Haribo om etablering af en forlystelsespark på Parnasgrunden. Den tyske slikproducent vil skabe en række oplevelsescentre i Europa.

Parken kommer til at hedde Eldorado, opkaldt efter Haribos vingummi. Indgangen bliver flankeret af to store guldbamser. Der vil bl.a. være to karruseller, en rutsjebane og en bilbane. Alle forlystelser kan bruges af børn under tre år (i selskab med en voksen), undtagen Saltbomben, et 30 meter højt tårn,” oplyste turistchef Jesper Nygaard bl.a.

Og FDM travel kunne oplyse, at rejsebureauet køber Mallorcas naboø, Menorca.

”Rejsebureauet forventer at have egne hoteller og evt. direkte flyforbindelse på plads næste forår. Danskerne er vilde med Spanien og i særdeleshed Mallorca. Så vilde, at FDM travel nu vælger at satse endnu hårdere på danskernes lyst til spansk øferie. Rejsebureauet har taget utraditionelle metoder i brug og har købt Mallorcas naboø Menorca,” hed det bl.a. fra FDM travel.

”Den skrantende spanske økonomi og den store interesse for De Baleariske Øer blandt vores kunder har gjort beslutningen let. Så da vi fik et godt tilbud, slog vi til,” blev FDM travels adm. direktør, Jan Lockhart, citeret for at sige i pressemeddelelsen.