O’Leary ’rykker om på bagsædet’

Michael O'Leary.

Michael O’Leary.

Den højttalende chef for Ryanair, Michael O’Leary har besluttet sig for en mere tilbagetrukket position som led i selskabets indsats for at styrke lavprisselskabets image.

Ifølge den britiske avis The Guardian indrømmer han, at han har ’stået i vejen’ for selskabets nye ’blødere’ image.

Efter i årevis at have satset udelukkende på lave priser, har Ryanair måttet indkassere to væsentlige fald i aktiekursen efter gentagne forventninger om faldende overskud. Det har fået selskabet til at gå efter ændringer i kontakten med offentligheden for at blive et mere kundevenligt flyselskab.

Til det formål har man blandt andet ændret sin hjemmeside, reduceret bøder for glemte boardingpas, introduceret ’stille flyvninger’, slækket de stramme bagage retningslinjer og indført større fleksibilitet ved booking-fejl.

O’Leary er samtidig blevet kritiseret af aktionærerne for at fremstå for ’macho’ og man håber at det bliver bedre med en ny salgs- og marketingchef, som Ryanair søger lige nu. O’Leary har i samme forbindelse besluttet, at han i fremtiden primært vil arbejde bag linjerne og undgå de ’frække’ udtalelser, der hidtil har gjort ham berømt og berygtet i branchen.