Opskrift på succes: Fokuser er nøgleordet

Bruttofortjenesten i Bella Visa Travel blev på 8,1 mio. kr. i 2010. Dermed beviste bureauet, at man godt kan have plus på bundlinjen ved at sælge krydstogter. Når skat og andre poster er udlignet, bliver der en netto fortjenesten på godt to mio. kr. som ubeskåret går til egenkapitalen.

”Det kan altså godt betale sig at sælge krydstogter?”

”Ja, selvfølgelig, og vi satser på de dyrere og kvalitetsbetonede krydstogter. Det drejer sig om at finde en niche, lade være med at gabe over det hele, og så fokusere på sin målgruppe, ” siger Jesper Boas Smith (foto) til takeoff.dk.

”I har skåret ned på personaleudgifterne?”

”Vi er blevet to færre, men det skyldes overflytningen af How2Cruise til Profil Rejser.”

”Er du tilfreds med salget og har krydstogter til danskerne nu nået et passende antal?”

”Nej, ingenlunde. Det skal mindst femdobles de næste tre år, hvis vi skal op på niveau med vore nabolande Sverige og Norge.”

 

 

Skrevet af Ejvind Olesen