Ordkrig mellem Tyrkiet Eksperten og Bravo Tours

”Vi har ikke fået annulleret nogen rejser pga. Kontant-programmet. Det bør han (Bravo Tours’ informationschef, Bent Bernardi Sørensen, red) dokumentere,” siger Scanway/Tyrkiet Ekspertens kommunikationschef, Morten Ravn (foto), til Take Off.

 

Tyrkiet Eksperten kom tirsdag i sidste uge i vridemøllen i ”Kontant” om tilfælde med dårlig kundeservice og rekord mange tabte sager i Pakkerejseankenævnet.
Torsdag formiddag skrev Bravo Tours’ informationschef, Bent Bernardi Sørensen, til bl.a. Take Off: ”Efter DR’s Kontant fortalte om Tyrkiet Ekspertens dårlige kundeservice, oplever Bravo Tours telefonstorm fra kunder, der har annulleret bestillinger hos Tyrkiet Eksperten.”
Samme dag oplyste Bent Bernardi Sørensen til Take Off, at det drejede sig om ca. 60 nye kunder, der ved købene havde sagt til Bravo Tours, at de alligevel ikke ville rejse med Tyrkiet Eksperten efter omtalen i Kontant.
Bent Bernardi Sørensen understregede, at Bravo Tours ikke oplyste om de nye gæster for at jokke på Tyrkiet Eksperten – men for at gøre opmærksom på ”en tendens.”

 

Take Off bragte artiklen i fredags – her sagde Spies og Star Tour, at de ikke havde melding om samme ”tendens.”

 

Som reaktion på artiklen om at Bravo Tours havde fået op mod 60 nye kunder, der havde afbestilt deres rejse med Tyrkiet Eksperten, ringede Morten Ravn til Take Off og sagde, at det var ”løgn,” at man havde mistet rejsende pga. udsendelsen. Bagefter sendte han e-mail, her stod bl.a.:

 

”Vi har ikke haft en eneste afbestilling på baggrund af Kontants udsendelse, som informationschefen hos Bravo Tours siger til Take Off Weekly,” skrev Morten Ravn og tilføjede:

 

”Vi er 23 % over salget på samme tid sidste år og har ikke registreret nogen salgsnedgang de seneste dage. Vi har fået 120-130 kundehenvendelser pga. Kontants udsendelse, overvejende fra kunder, der var usikre på, om hotel Vega Star i Alanya er lukket. Det er det ikke. I øvrigt undrer det mig, at Take Off kontaktede Spies og Star Tour – men ikke os som den angrebne part. Og at hverken Spies eller Star Tour har fået ekstra kunder som følge af afbestillinger hos os, understreger netop, at historien er helt hen i skoven.”

 

Morten Ravn fik sidste måned nyoprettet stilling som kommunikationschef hos Scanway/Tyrkiet Eksperten. Morten Ravn er cand.merc. i afsætning og kommer fra en stilling som kommunikationschef hos Dansk Revision og har han bl.a. været kommunikationschef hos Manpower og Rambøll samt informationschef i Tryg-Baltica.

 
”Scanway/Tyrkiet Eksperten har ambition om at være proaktiv over for medierne. En udvikling jeg ser frem til,” siger Morten Ravn. Scanway er den del af Tyrkiet Eksperten, der sælger rejser til destinationer uden for Tyrkiet. Tyrkiet Eksperten ejer også Global Tours.

 

Skrevet af Henrik Baumgarten