Over 25.000 danskere i feriebutikker

Bravo Tours har fire butikker – her er det i Herning.

”Vi hører det tit: Rejsen købes online, og den digitale verden vinder frem. Det er også helt rigtig – men der er nu også mange, der vælger en anden og mere personlig løsning”.

”På årsbasis har Bravo Tours mere end 25.000 gæster, der besøger et af bureasuets fire salgskontorer i Danmark – og i årets først kvartal har 7.500 allerede gæstet en af butikkerne. Det vidner om, at en rejse handler om service og ekspertviden. Det er et af årets højdepunkter – og man har én chance for at vælge rigtigt”, siger Peder Hornshøj, adm. direktør i Bravo Tours.

Han har netop modtaget tal for besøgende i Bravo Tours butikker i første kvartal. Her har 7.500 været forbi i Herning, Aalborg, Odense eller København for at få hjælp til at finde den helt perfekte ferie. Sammenholdt med sidste års tal, svarer det til ca. 25.000 på årsbasis.

”Det fortæller mig at butikker er vigtige. Her kan vi møde vores gæster, og de kan møde os i øjenhøjde. De får mulighed for at spørge ind til rejsen og få råd og vejledning. Flere og flere rejser jo sammen i større grupper, hvor mormor måske inviterer hele familien – men hvilket hotel er bedst? Hvor kan alle få en god ferie? Her er det rart at se en rejsekonsulent – og det samme gælder lidt større rejser som fx safarier og rundrejser”, siger han.

”Den digitale verden vinder selvfølgelig mere og mere frem, og der er ingen tvivl om at flere og flere booker online. Men her er vi også godt med, bl.a. med en forbedret hjemmeside, så jeg ser absolut ikke butikkerne som et fravalg, men som et tilvalg”.

”Internettet har på en og samme tid gjort verden mere gennemskuelig, men også vanvittig uoverskuelig. Der er så mange valg, og hvad er det rigtige valg for mig? Det ved vores rejsekonsulenter, fordi de har været der og ved, hvad der er vigtigt for gæsten og de medrejsende”, siger Bravo Tours-direktøren.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.