Overskud i Wonderful Copenhagen

Mikkel Aarø-Hansen.

Mikkel Aarø-Hansen.

”Wonderful Copenhagen er kommet godt ud af 2015. Den positive udvikling giver mulighed for at skrue op for turismefremmende indsatser i 2016, som bliver et travlt år med besøg af over 100.000 kongresdeltagere og hvor antallet af krydstogtpassagerer stiger markant”.

Det siger Mikkel Aarø-Hansen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen. Han nævner bl.a. som nyt initiativ, et styrket Copenhagen Card til glæde for turisterne og attraktionerne, øget markedsføringstryk på nærmarkederne og øget brug af data til at skabe ny forretning.

WoCo fik sidste år ny bestyrelse, ny adm. direktør og ny ledelsesgruppe. Den nye ledelse har omstruktureret organisationen og fokuserer på fire overordnede forretningsområder: Kongresser, Krydstogt, Kommunikation og Udvikling.

Indsatsen sammen med partnerne har bl.a. resulteret i 67 vundne kongresser, som repræsenterer 224.000 overnatninger og en estimeret omsætning på ca. 696 millioner kroner. Et stort salgsarbejde mod de førende krydstogtrederier og cruise-rejseagenter har vendt nedgangen i krydstogtturismen siden 2012 til fremgang.

Wonderful Copenhagen havde i 2015 en række digitale marketingkampagner i både USA, Kina og nærmarkederne. Samtidig har Copenhagen Card sat ny rekord i antallet af besøg hos de 74 partnere i ordningen. Det blev til i alt 742.000 besøg – en fremgang på ca. 35%.

Wonderful Copenhagen kommer ud af 2015 med et overskud på 6,1 millioner kroner. De midler, Wonderful Copenhagen genererer i samarbejde med partnerne, vil indgå i fondens primære formål – turismeudvikling.