Union Street Guest House i Hudson i delstaten New York opkræver penge fra gæsterne, hvis de omtaler hotellet negativt på sociale medier.
Mens de fleste hoteller eller restauranter, der får dårlig anmeldelse på website, reagerer ved at undskylde, går andre mere hårdhændet til værks. Og et hotel i USA har ifølge flere medier overskredet, hvad man kan tillade sig.
Den lille by Hudson ligger nord for New York City i delstaten New York – og et af hotellerne er Union Street Guest House. Indtil for nylig havde hotellet tekst under booking-betingelserne på sin website, hvor der stod, at negative anmeldelser på nettet ville blive mødt med reduktion på 500 dollars, skriver Politiken.
Der gik ikke længe, fra medierne opdagede denne passus, til hotellet pillede betingelsen af sin hjemmeside og skrev på sin Facebook-side, at det bare var et ’ironisk’ svar på brok fra et bryllupsselskab fra for flere år siden. ”Vi har aldrig håndhævet denne regel,” skriver hotellet på sin Facebook-side.
Det er tilsyneladende løgn. Websitet Engadget har adskillige e-mails mellem sure gæster og hotellet. Her brokker gæsterne sig over at være blevet trukket 500 dollars i depositum på grund af negativ anmeldelse.
Hotellet svarer i flere tilfælde, at gæsterne selv har skrevet under på betingelserne, der bl.a. indeholder 500 dollar-reglen.