P1 Business sætter lørdag kl. 14.03 fokus på dansk turisme. Formand for Dansk Turismefremme, Anne-Mette Knattrup, og vice adm. direktør i Visit Denmark, Lars Erik Jønsson, diskuterer, hvordan Danmark genvinder markedsandelene.
I 2009 faldt den samlede omsætning med 10 %, og i 2010 var der ingen bedring. Så spørgsmålet er nærliggende – gør VisitDenmark nok for at markedsføre hele Danmark?
”Vi skal samarbejde om produktudviklingen, og sammen skal vi skærpe markedsføringsindsatsen. Derfor er vi de første til at bakke op om, at flere lokale turismeaktører engageres i den internationale markedsføring. Det lokale niveau vil meget gerne inviteres indenfor, men det skal være på præmisser, hvor det er økonomisk muligt for de lokale turismeaktører at være med,” siger Dansk Turismefremmes formand, Anne-Mette Knattrup.
Og på søndag kl. 17.55 genudsender DR2 programmet om Simon Spies – det er i serien om store danskere. "Simon Spies var gennem 25 år en af landets mest omtalte. Han var i verdensklasse når det drejede sig om personlig branding. Bag hans vilde skæg og provokerende stil sad en sleben og skarp direktør for Spies, et af de førende rejseselskaber i Danmark," hedder det i optakten.