Region støtter markedsføring af Vadehavet

2019/08/defaultmain.jpg ryler_vadehavetErhvervsdrivende langs Vadehavskysten vil lave fælles markedsføring af natur- og kulturoplevelserne fra Blåvand i nord til Tønder i syd.

Samtidig vil man med hjemmesiden vadehavskysten.dk skabe en enkel og overskuelig indgangsvinkel for nye turister, men også for de mange, der allerede har fundet vej til området.

Turistchef Henrik Vej Kastrupsen, der er ankermand for projektet: “Målet er at skaffe to millioner kroner til fælles markedsføring. Vi starter med 500.000 kroner i 2016 rettet mod det danske 50+ segment, og i 2017 er målet en million kroner til at udvide markedsføringen til også at omhandle internationale markeder”

Den 28. september besluttede Regionsrådet at tildele Vadehavskysten F.M.B.A. en million kroner fra Kulturpuljen til etablering af en professionel salgs- og markedsføringsplatform på vadehavskysten.dk.