Rejsekortet dumper

Ingeniørens netavis beretter, at systemet blandt andet giver problemer, fordi brugerne både skal tjekke ind og ud på rejsen, skriver business.dk.

 

Det er et stort skift for kunderne, og systemet hjælper ikke godt nok, mener adjunkt ved DTU Management, Ali Gürcan Özkil, som lægger vægt på, at brugerne meget nemt glemmer at tjekke ud, når man stiger af. Tjek-ud terminalerne ligner tjek-in terminalerne på en prik, bortset fra et lille skilt, som bør placeres bedre.

 

Terminalerne giver dem, der kommer til at bruge en forkert terminal, indtryk af, at alt er i orden – mens de i realiteten får en bøde. Yderligere problematisk er dog den automat, der stilles op på stationerne. Den skal bruges til mere avancerede rejser, men over halvdelen af testgruppen fandt aldrig ud af, hvad de skulle gøre.

 

På bussernes døre minder mærker om, at man skal tjekke ud efter rejsen, men budskabet bliver overset, fordi der er så mange reklamer i bussen og hvis man glemmer at tjekke ud, skal man vente på næste bus, stige ind for at stemple ud og så forlade bussen igen.

Skrevet af Flemming Juul