Ryanair–kunder har stadig ikke fået tilbagebetalt penge

Den 9. september fik kunderne hos Ryanair at vide, at deres fly fra Billund til Edinburgh var blevet aflyst, da premieren på ruten blev udsat i seks uger. De blev samtidig lovet, at pengene ville komme retur inden for syv arbejdsdage. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten i dag.

 

Flere kunder hos Ryanair har endnu ikke modtaget de penge, som de er blevet lovet skulle være på deres konti inden den 18. september. Og det til trods for, at de danske banker oplyser, at en overførsel ikke vil tage mere end et par dage. Flere af kunderne har også svært ved at få kontakt til lavprisselskabet og få svar på deres klager.

 

Hos Ryanair er meldingen, at proceduren er at overføre pengene inden for syv dage, og det har selskabet gjort. Man vil ikke gå ned i konkrete sager, men er overbevist om, at det er bankerne, der er sløve i optrækket.

 

»Jeg har selv oplevet, at det kan tage længere tid, når der overføres penge fra udenlandske banker. Det er lidt mærkeligt. Men kunderne er velkomne til at kontakte os på fax, hvis de er bekymrede for deres penge,« siger David De Carvalho, European Communications Manager hos Ryanair.

 

Danske bankers erfaring er dog en anden – nemlig at det ikke tager mere end nogle få dage, før pengene kan ses på kontoen. Hvis overførslen først er sat i gang fra Ryanairs side, vil der altså ikke gå mere end et par dage, før pengene vil vise sig hos kunderne i Danmark.

 

 

Skrevet af Hanne Aaen Lassen