Ryanair vil ha’ YouTube til lommerne

Internet-sitet har scoret kassen på video om Ryanairs stewardessekalender og nu opfordres de til at donere overskuddet til velgørenhed.

Næsten 350.000 har set videoen om produktionen af Ryanairs stewardessekalender på YouTube. Kalenderen er lavet for at skaffe penge til velgørenhed og ’bag scenen’ videoen var så stor en succes, at YouTube benyttede den til at placere 30 sekunders reklamefilm i starten af videoen.

Ryanairs Cabin Crew Calendar har siden starten indsamlet knap 600.000 Euro siden starten i 2008 og salget af 2013-udgaven er i fuld gang. Overskuddet fra salget går til TVN Foundation i Warszawa, som samler penge til børn med cystisk fibrose.

Ryanairs Stephen McNamara siger, at på grund af det enorme antal visninger af ‘Making of the 2013 Ryanair Cabin Crew Charity Calendar’ har YouTube tjent penge på kalenderens popularitet og han opfordrer  YouTube til at donere fortjenesten ved reklamerne til TVN Foundation.