Stadig begejstring for all inclusive

All inclusive deler vandene, viser en landsdækkende undersøgelse, og salgsmønstret for sommerrejserne. Hovedsageligt børnefamilier sværger fortsat til konceptet, mens par og børnefamilier med større børn søger mod hoteller uden all inclusive – eller undlader tilkøb, som på mange hoteller er valgfrit.

 

”All inclusive har haft en kometkarriere. Konceptet kom for 10 – 15 år siden fra Caribien, og fra at 5% af danskerne tilvalgte det i starten, ligger tallet nu på mellem 30 og 45%, alt efter om der er tale om vinter- eller sommersæson. Denne sommer viser, at all inclusive deler vandene. Hver femte dansker overvejer eller planlægger at bo med all inclusive på sommerferien, og det er færre end i en årrække. 42% af de adspurgte vil hellere møde lokalbefolkningen end bruge al tiden på resortet”, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

 

Undersøgelsen viser også, at danske børnefamilier spiser mere og mere uden for resortet, også når de har all inclusive med i feriepakken. 71% svarer, at de i løbet af ugen også spiser middag på restauranter i lokalmiljøet.

Skrevet af Flemming Juul