Syv af ti køber rejser på nettet

Adskillige af de rejsende har slet ikke været i kontakt med rejsearrangørerne inden de vælger deres kommende rejsemål, fremgår det af en undersøgelse, som lektor Jan Møller Jensen fra Institut for Marketing og Management på Syddansk Universitet har gennemført sammen med en gruppe studerende, skriver epn.dk.

 

Han siger, at flertallet af internetbrugerne – herunder også de ældre – er så fortrolige med mediet, at de selv foretager deres research og herfra og til at de dropper rejsearrangørerne fuldt ud er der kun et lille skridt.

 

Mange får en god oplevelse ved at sidde med faminien ved computeren og planlægge feriens detaljer, og Jan Møller Jensen foreslår derfor, at rejsebureauer bør oprette internetcaféer i deres butikker, hvor gæsterne kan få en række forhåndsoplevelser og have fagkundskaben til rådighed samtidig.

 

Undersøgelsen viser også, at der ikke er større skel i alder eller køn blandt dem, der benytter nettet til ferieplanlægning.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.