TUR mistede 10% besøgende

TURs satsning på en rendyrket B2B-messe kun åben i fagdagene og en kortvarig rejsemesse for offentligheden ser dog ud til at være blevet en succes.

”Vi har fået betydelig positiv respons fra alle sider. Der blev for eksempel booket 850 forretningsmøder via vores matchmaking-tjeneste, mod ca. 500 i fjor. Desuden udbød udstillerne hele 194 deals, kraftigt rabatterede tilbud til offentligheden mod 139 i fjor”, beretter Lisa Callert.

Det samlede besøgstal på TUR 2013 blev 32.700, en reduktion på knap 10% i forhold til sidste år.

”Trods nedgangen opfattede mange messen som mere vel besøgt i år, hvilket hænger sammen med den nye planløsning – en tættere og mere overskuelig messe, som indbød til spontane møder”, siger Lisa Callert.

Antallet af fagbesøg i 2013 blev 11.700 mod 13.100 i 2012. Publikumsbesøget blev i 2013 på 21.000 mod 23.000 sidste år.