Turismen styrker Tysklands popularitet

tysklandI en undersøgelse, der sammenligner 50 nationer i hele verden, er Tysklands image som brand steget fra anden- til førstepladsen.

Det er resultatet af det nyeste Anholt-GfK Roper Nation Brands Index 2014, der blev offentliggjort 12. november. I den samlede vurdering ligger Tysklands omdømme foran de internationale konkurrenter USA og Storbritannien.

Petra Hedorfer, CEO for Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), tilskriver ’Rejselandet Tyskland’ en stor del af æren: ”Turistdestinationens og landet Tysklands renommé er tæt forbundne. På den ene side styrker omdømmet os som rejsemål; på den anden side booster vi også landets image med en succesfuld incoming-turisme”.

”I kategorien turisme forbedrer vi os fra en ottende- til en syvendeplads og placerer os på niveau med klassiske ferielande i Middelhavsregionen. I kultursegmentet har vi rykket os fra en femte- til en førsteplads i undersøgelsen.”

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.