Turismerekord i Sverige

sverige gøta elvenInternationale overnatninger på hotel, vandrerhjem, campingpladser og ferieboliger i Sverige steg med 10,5%. Størst vækst fra Norge, Tyskland og Danmark.

Visit Sweden markedsfører Sverige på 13 udlandsmarkeder – Norge, Danmark, Finland, Rusland, Tyskland, Holland, Storbritannien, Frankrig, Italien, Spanien, USA, Kina og Indien – og her er billedet af rejsemålet Sverige generelt positivt og der er et stort potentiale.

Mange udlændinge er interesserede i svenskarnes livsstil, aktive oplevelser i naturen, moderne og trendige byer, shopping og familieattraktioner.

I 2015 har blandt andet kampagnen ’100%Echt’ bidraget til flere tyske turister i Skåne. Livsstilskampagnen ’Find Your Swede’, hvor briter og svenskere med fælles interesser kan finde hverandre på sociale medier, har også øget nysgerrigheden omkring Sverige og svenskerne hos britiske rejsende.

Ifølge foreløbige tal fra UNWTO, FNs turismeorganisation, steg antallet af indrejsende til europæiske lande med 5% i 2015.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.