Turister får hjælp af fremmede på nettet

34% af respondenterne siger, at de har valgt rejsemål baseret på anbefaling fra personer, de kun kender online.

 

52% vælger deres rejsemål ved at bladre igennem venners feriebilleder på Facebook, og 88% vil se, hvad deres venner har foretaget sig og med hvem i løbet af ferien. 88% angiver, at onlinefora er vigtige ved valg og booking af rejser. 

 

”Rejsende investerer tid, penge og følelser i ferien og ønsker det optimale resultat. I de sociale medier får rejsende hjælp af andre i samme situation, hvilket giver dem selvtillid til at træffe den rette beslutning”, siger Linda Edstrand, chef for Skandinavien hos Skyscanner.

 

Rejsebureauer har også øget deres aktivitet på nettet. En stigning, som har givet effekt, idet 56% af dem, som har svaret, følger rejsebureauer på Facebook og Twitter og 41% angiver, at de bruger sociale medier og apps til at vælge restauranter, strande og barer på rejsen.

Skrevet af Flemming Juul