Turn around for konferencecentre

DKBS_web1_484x428_BW_TorvehallerneFor få år siden var Danske Konferencecentre truet af lukning efter medlemsflugt og flere års underskud. 2014 var underskuddet 2,2 millioner kroner, men det seneste regnskab viser et beskedent overskud, og fordoblet medlemstal

For nylig har den nye direktør og bestyrelse præsenteret regnskabet for 2015 med sorte tal på bundlinjen. Den tidligere forening kalder sig nu en sammenslutning, medlemmerne er i dag partnere, og dem er der nu over 70 af.

“Ordene betyder meget for selvforståelsen, og de siger meget om de ambitioner, vi har. Både på sammenslutningens og på partnernes vegne,” siger direktøren for Danske Konferencecentre Marlene H. Sylvester-Hvid.

Sammen med en ny bestyrelse har direktør Marlene H. Sylvester-Hvid stået i spidsen for den turn around, der har givet ny luft under vingerne.

“Vi er en sammenslutning af konkurrenter, men vi tror på, at vi får mere ud af at lære af hinanden end ved at bekrige hinanden,” forklarer bestyrelsesformand Flemming Jakobsen, direktør for Hotel Vejlefjord.

Ud over fælles bookingservice og -portal for partnerne, DanskeKonferencecentre.dk, arrangerer Danske Konferencecentre flere events, hvor partnerne mødes og udveksler idéer og erfaringer. Fælles efteruddannelse og kompetenceudvikling er også blandt de initiativer, der har fået interessen for sammenslutningen til at eksplodere, vurderer Marlene H. Sylvester-Hvid.

“Kravene og forventningerne fra kunderne vokser. Derfor er vores partnere nødt til at udvikle sig. Og det er langt fra alle, der har kapacitet til selv at sikre kvalificeret læring og udvikling af både rammer og personale. Det kan vi hjælpe med, simpelthen fordi vi kan samle flere med samme interesser og ambitioner,” siger hun.

I juni er Danske Konferencecentre medarrangør af Planner Days i Silkeborg, hvor sammenslutningens partnere og kunder – 90 deltagere i alt – mødes på kryds og tværs for at deltage i workshops, udvikle relationer og udveksle viden.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.