Tysk hotelkæde får nordisk repræsentant

Steigenberger-kæden henvender sig til forretnings- og ferierejsende samt ikke mindst konference- og gruppemarkedet.

 

Kæden har to brands: Steigenberger Hotels & Resorts, 46 luksushoteller, flere i historiske bygninger, i såvel storbyer som ferieområder.

 

Det andet varemærke er InterCity Hotel, som kæden foreløbig har 32 af. Det er mellemklasse-hoteller beliggende centralt i større byer tæt på togstationer og lufthavne.

 

Fra årsskiftet bliver danske Atlantic Link nordisk repræsentant for Steigenberger-kæden. ”Vi er meget stolte over at skulle repræsentere Steigenberger Hotelgruppen i Skandinavien og Finland. Steigenberger passer perfekt ind i vores kundeportefølje af bl.a. unikke hotelkæder,” siger direktør Karin Gert Nielsen (foto) fra Atlantic Link.

 

Steigenberger-kæden var i næsten 80 år ejet af en tysk familie, men blev sidste år solgt til en af Egyptens største turistkoncerner, Travco Group. Travco driver bl.a. 50 hoteller samt 22 skibe, der sejler turister på Nilen.

 

Atlantic Link repræsenterer i forvejen bl.a. amerikanske Kimpton Hotels, Sandals & Beaches Resorts i Caribien samt Veranda Resorts på Mauritius.

 

”Atlantic Links udviklingsstrategi er at være førende indenfor repræsentation af små og mellemstore hotelkæder verden over, hvor vi har tæt kontakt til de enkelte hoteller og kan gøre en forskel via vores nordiske hjemmemarked – uanset om det er erhvervs- eller ferierejsemarkedet eller MICE-segmentet (Meetings, Incentives, Conferences & Events/Exhibitions),” siger Karin Gert Nielsen.

 

 

Skrevet af redaktionen