Tyskland med fokus på traditioner og skikke

Det traditionsrige karnevalsoptog i Köln.

Det traditionsrige karnevalsoptog i Köln.

Hvordan ”traditioner og skikke” præger Tysklands internationale image er temaet for Deutsche Zentrale für Tourismus’ verdensomspændende kampagne i 2015.

’Det kulinariske Tyskland’, ’Levende traditioner’, ’Kunst og kunsthåndværk’ er de tre grundpiller i kampagnen, der skal knytte Tysklands moderne image sammen med levende, autentiske traditioner i dagens Tyskland.

Petra Hedorfer, CEO for DZT, begrunder valget af tema: ”Ifølge en markedsundersøgelse er en regions traditioner og historie et af Top 10 kriterierne for udenlandske turisters valg af destination. Med kampagnen satser vi bevidst på at tilbyde et interessant alternativ til ’byturisme’, der hidtil har lokket en stor andel af udenlandske turister til. Med temaet traditioner og skikke tager vi afsæt i den aktuelle trend hen mod oprindelighed og autenticitet og booster turismen til landdistrikterne. Samtidig intensiverer vi vores positionering som en bæredygtig rejsedestination.”

Kampagnen skal give udenlandske gæster lyst til at smage på de talrige og utroligt varierede egnstypiske specialiteter og opleve traditionsrige fester og skikke i de tyske byer og regioner – f. eks. Oktoberfesten i München og karnevallet ved Rhinen.

I tema-året er der udkommet brochurer på tysk og engelsk med et udvalg af traditioner og skikke i alle 16 delstater.