FLYSELSKABER: Kommunikationsrådgiver for Norwegian i Danmark siger, at flyselskabet ved store langrute-forsinkelser ombooker passagerer til andre flyselskaber – men vil ikke fremlægge dokumentation.
Mange medier – herunder standby.dk – har utallige gange skrevet om Norwegians periodiske store forsinkelser på selskabets langruter, samt at selskabet ved længerevarende forsinkelser ikke ombooker passagerer til andre flyselskaber.
Men i fredags skrev Norwegians kommunikationsrådgiver i Danmark, Daniel Kirchhoff, til standby.dk, at Norwegian faktisk ombooker til andre flyselskaber. Standby.dk bad gennem weekenden om dokumentation for og konkrete eksempler på dette, men fik kun denne e-mail fra Daniel Kirchhoff:
”Ved uregelmæssigheder forsøger Norwegian altid at finde den bedste løsning. Det kan eksempelvis være at lease et fly for at få passagererne hjem, få en reservedel frem og reparere flyet eller ombooke passagererne. Vi har ombooket til andre afgange, selv om vi ikke er med i nogen alliance. Men står man med tæt på 300 passagerer, så er det en udfordring, om man er med i en alliance eller ej – det er ikke altid nemt at finde muligheder og ledige sæder – specielt ikke omkring højtider, hvor flyene er fulde.
”Norwegian har ved flere lejligheder ombooket til andre selskaber, men vi kan ikke bruge ressourcer på at skaffe statistik til medierne på dette nu. Kollegerne på vores kundeservice bruger al deres tid på at håndtere de passagerer, som er forsinkede. Den prioritering tror jeg, de fleste forstår”.
”At diverse medier har valgt at udelade, at vi ombooker, er ikke vores skyld. Vi har fortalt det flere gange, men ingen skriver vel om det, fordi det ikke passer ind i historien,” skrev Daniel Kirchhoff.