Vinder i kampen om passagerer

Malév har haft en dynamisk start på efteråret. I september øgede selskabet antallet af passagerer med 13% i forhold til samme måned sidste år, mens load factor voksede tilsvarende og nåede 80%. Det betyder, at Malév vokser bedre end alle andre traditionelle flyselskaber i Europa.

 

Hertil kommer, at væksten var afgørende højere til de markeder, der har størst betydning for flyselskabet, hvilket gælder Tyskland, Italien, de skandinaviske lande og England. Siden april har Malév haft en fortsat stigning i passagertal, hvilket også er enestående blandt traditionelle, europæiske flyselskaber.

“Vores nye kommercielle strategi har haft succes med at tiltrække nye passagersegmenter. Vi vandt markedsandele på stort set alle ruter på trods af konkurrence fra både lavpris- og traditionelle flyselskaber. Med baggrund i vores nye  corporate program  har vi fået fire gange så mange virksomhedskunder på det ungarske marked”, fortæller chief commercial officer Karim Makhlouf i sin gennemgang af de seneste begivenheder på årets erhvervsrejsemesse i Budapest.

Skrevet af Flemming Juul