WoCo øger information på MICE-området

Ulrika Mårtensson.

Ulrika Mårtensson.

MICE: ”Den internationale konkurrence om de lukrative mødegæster skærpes. Derfor er det afgørende, at vi bliver skarpere i vores budskaber,” siger nyudnævnt kommunikationsansvarlig i WoCo. MICE-området er milliardforretning for København.

Ulrika Mårtensson, hidtil senior kommunikationskonsulent hos Wonderful Copenhagen, er udnævnt til kommunikationsansvarlig – møder og kongresser, i Wonderful Copenhagen. Hun skal bl.a. opgradere WoCo’s B2B-indsats på kongres- og mødeområdet, MICE – Meetings, Incentives, Conferences & Events/Exhibitions.

Ulrika Mårtensson kom i 2001 fra Politikens Hus til WoCo og nyoprettet stilling som projektleder for mødeområdet i presseafdelingen.

I sin nye stilling bliver hun ansvarlig for at opgradere den samlede kommunikationsindsats på tværs af presse, marketing, netværk, salg og sociale medier.

Ulrika Mårtensson har kandidatgrad i kommunikation fra RUC i 2001 og er senere uddannet som mødedesigner i regi af det danske Meetovation-koncept.

Hendes interesse for møde- og kongresbranchen førte hende i 2012 til bestyrelsen i Meeting Professionals International, MPI Denmark, hvor hun i år blev VP Communications.

”Københavns position som kongres- og mødeby har udviklet sig markant. Samtidig er den internationale konkurrence om de lukrative mødegæster skærpet væsentligt. Derfor er det afgørende, at vi bliver endnu skarpere i vores budskaber – uanset, hvilke kanaler vi bruger, og hvem vi kommunikerer til,” siger Ulrika Mårtensson.

Ifølge internationale opgørelser er København verdens 8. mest populære kongresby. Også de kommende år tegner godt. 128 internationale kongresser er skrevet i ordrebøgerne, heraf har 28 over 2.000 deltagere. Totalt forventes 220.000 delegerede og 955.000 hotelovernatninger, hvilket giver en turismerelateret omsætning tæt på tre milliarder kr. til København – og nye kongresser føjes hele tiden til listen, siger WoCo.