Hotel fastholder Københavns dyreste brunch

Det 68 værelser store designhotel Avenue i København åbnede i 2005. Blandt dets specielle tiltag er en ”Yellow Lounge,” den første lørdag i måneden. Navnet skyldes et samarbejde med Deutsche Grammophon. Udover ca. 20 kreative retter på buffeten, byder Yellow Lounge også på kulturel underholdning. F.eks. spiller en discjockey klassisk musik under den tre timer lange brunch, hvor også en kunstner optræder.



Der er plads til 70 gæster, og der er som regel udsolgt hver gang; prisen på 345 kr. pr. kuvert afskrækker ikke.



”Halvdelen af prisen dækker mad- og drikkevarer, resten finansierer underholdningen,” siger direktør for det familieejede 3-stjernede hotel, Mai Kappenberger (billedet).



Faktisk står to familier bag Avenue Hotel. Udover et familiemedlem til Mai Kappenberger, også Geschwendtner-familien, som har Munkebjerg Gruppen: den omfatter Munkebjerg Hotel og Park Inn Hotel i Vejle, Børkop Vandmølle og fra august det nye Hotel Opus i Horsens.

Der er planer om også at indføre Yellow Lounge-konceptet på det kommende Opus-hotel.



I øvrigt har Avenue-hotellet et samarbejde med det danske modehus Day Birger & Mikkelsen, således at de uniformspligtige blandt hotellets 30 medarbejdere hvert halve år får nye ”uniformer” fra modehuset.

Avenue var booket helt op under den nylige modeuge i København – og på en liste, udarbejdet af udvalgte deltagere i messen, får hotellet stor ros:



”Hotel Avenue, Københavns nye trendy designerhotel, med stor, lækker elegance. Stemning, forståelse, service og imødekommenhed findes ikke magen til på andre hoteller i København,” hed det bl.a. i opgørelsen over de 10 bedste ting ved modeugen.”



En speciel ting ved Avenue er, at hotellet har eget ”akademi” for medarbejderne. Her skal medarbejderne, der kommer fra 12 lande, en gang om måneden lære om en række emner.

”Det kan være alt fra gode manerer, hvordan man opfører sig korrekt overfor gæsterne, svarer telefonen, sikkerhedsregler, hvad skal man gøre, hvis der sker et røveri, hvis vi bliver ringet op af pressen osv. osv.,” siger Mai Kappenberger.



70 % af gæsterne på Avenue er fra udlandet – det skyldes bl.a. at hotellets PR-medarbejder er skrap til at få hotellet omtalt i udenlandske medier.



HB

Skrevet af