Ny hjemmeside gav 17 procent flere bookinger

SAS nye hjemmeside, SAS.dk, der blev introduceret for små to måneder siden, får gode karakterer i den første brugerundersøgelse hvor 450 SAS kunder er blevet spurgt.

I de første to måneder har der været en stigning på 17 procent i antallet af bookede billetter. Kunderne giver flotte bedømmelser til design, indhold, teknik og booking, men efterlyser en nemmere måde at checke bonuspoint og bestille bonusrejser på.

“Det er meget positivt at vi direkte på antallet af bookinger kan se en effekt af, at det nu er meget nemmere at booke rejsen. Undersøgelsen viser, at vi er gået den helt rigtige vej, da vi ændrede SAS.dk. Brugerne har også peget på områder, hvor vi kan blive endnu bedre, og det går vi i gang med,” siger Sven-Eric Nilsson, chef for SAS.dk.

SAS.dk har udvidet mulighederne når kunden søger en rejse til en Europæisk destination. Da det nye SAS.dk blev lanceret, fik kunden vist afgangene på den søgte dag, samt dagen før og dagen inden. Nu er det lavet om til, at der vises afgange tre dage på hver side af den valgte dato.

“Det giver endnu mere gennemskuelighed og enkelhed, og det vil kunderne have. Vi regner med, at vi også for indenrigs og rejser i Skandinavien inden længe oplyser afgange tre dage på hver side af den valgte dato som det sker på Europa-destinationerne,” siger Sven-Eric Nilsson.

I øjeblikket har SAS i december over 40.000 rejser til Oslo, over 10.000 til Paris og over 5.000 til London – overvejende til priser fra 470 til 625 kroner one way. Det ses på snowflakebarometret, som viser på hvilke destinationer, der er flest billige billetter.

Skrevet af