Forsinkelser dyre for DSB

DSB regner med at have mistet op mod 80.000 passagerer på grund af de store forsinkelser på grund af dårlige skinner i løbet af efteråret.
Samtidig har DSB indtil 1.december været nødt til at bruge 14 mio.kr. på taxi til forsinkede passagerer, hvilket er fem mio. kr. mere end sidste år.
Samlet har DSB dog brugt i alt 30 mio.kr. på taxi, men størstedelen skyldes de planlagte reparationer på Grenå-banen og mellem Vejle-Herning.
Værst har det set ud i november, hvor DSB i nogle uger mistede omkring 10.000 passagerer, men det lysner i december, hvor DSB for første gang siden august kan se en stigning i billetsalget.
Nogle af DSB’s kunder har valgt at køre i bil, mens andre har valgt at flyve indenrigs. Her er trafikken i efterårsmånederne steget med 6-7 %.
(Jyllands-Posten 21.12.05)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.