SAS til kamp mod lavprisselskaber

Markedet for ferierejsende vokser – ”men SAS har for tabt markedsandele til lavprisselskaber som Easyjet, Norwegian, Ryanair og Sterling,” sagde chef for flyselskabet SAS, John Dueholm, onsdag til Take Off.



Han regner dog ikke helt Ryanair med i dette selskab, eftersom Europas største lavprisselskab primært bruger sekundære lufthavne og ikke flyver på hovedlufthavne som København, Oslo og Stockholm.



SAS vil de næste fire år tiltrække 20 % flere passagerer – navnlig via sine ruter til Østeuropa.



SAS vil også sænke sine billetpriser for ferierejsende med 20 %. ”Det er billigere at flyve ferierejsende fra A til B – ferierejsende flyver gerne på andre tidspunkter end forretningsrejsende. Forretningsrejsende vil ud om morgenen og hjem om aftenen. SAS kan få en bedre udnyttelse af sin flyflåde ved at flyve ferierejsende fra punkt-til-punkt midt på dagen,” sagde John Dueholm.



HB

Skrevet af