VisitDenmark skifter markedschef i USA

”Det er med stor glæde, at vi byder Susanne velkommen til kontoret i New York som ny markedschef. Susanne har været i VisitDenmark siden 1999 og har siden 2001 haft marketing som speciale i en række lederstillinger, ligesom hun har efteruddannet sig på London School of Marketing. Vi ser frem til at bruge Susannes store indsigt og erfaring i VisitDenmarks fremtidige arbejde på det amerikanske marked,” siger Dorte Kiilerich, adm. direktør i VisitDenmark.



Susanne Nordenbæk er i dag international projektleder for storbyturisme-projektet indenfor offensiv global markedsføring. I januar og februar deler hun sin arbejdstid mellem sit virke som international projektleder og markedschef i USA.



Susanne Nordenbæk afløser Dorthe Hansen, som efter gensidig aftale er fratrådt stillingen som markedschef for VisitDenmark US.

”Vi siger Dorthe tak for hendes store indsats og engagement for VisitDenmark gennem mange år og ønsker Dorthe al mulig held og lykke i hendes fremtidige virke,” siger Dorte Killeriich.

Dorthe Hansen har været 13 år hos VisitDenmark i USA, heraf de seneste 8 som markedschef. I hendes ”regeringstid” er antallet af amerikanske turister i Danmark vokset dramatisk – sidste år havde amerikanerne 412.000 overnatninger i Danmark.



Susanne Nordenbæk, som er cand. scient. pol. (statsvidenskab) fra Århus Universitet og som senest har haft seks år som marketingmanager for VisitDenmarks engelske markedskontor i London, sagde torsdag aften til Take Off:

”Det nye job er lidt af en drøm, USA er et fantastisk marked.”



Der er 5 arbejdspladser på markedskontoret i New York, men også jobbet som presseansvarlig samt ansvarlig for leisure-salget er i øjeblikket ubesat.



I alt har VisitDenmark 9 markedskontorer i Europa, USA og Fjernøsten.



HB

Skrevet af