Rekord interesse for Sterlings nye politik

“Nej, det overrasker mig ikke. Jeg husker ikke, om I satte SAS beslutning om at fjerne gratis mad om bord til afstemning. Hvis I gjorde, ville I have fået samme resultat. Når nogen får fornemmelsen af et produkt forringes, ikke mindst i rejsebranchen, starter alarmklokkerne. Men, husk nu lige at lægge mærke til vores billetpriser, og foretag en helhedsvurdering.”



Sådan siger kommerciel direktør Stefan Vilner fra Sterling i anledning af, at vi i denne uge satte spørgsmålet til afstemning i quick poll. Vi spurgte om det er en god ide, at Sterling begrænser bagagen med henvisning til miljøet ?



Det mente 1192 læsere ikke, eller 79 procent. De resterende 21 procent sagde ja til spørgsmålet. I alt var der 1.508 stemmer. Det er igen rekord. Den tidligere blev sat 15.ec. med 1.291 stemmer.



“Den der med at bruge miljøet som undskyldning. Er det ikke lidt tyndt ?”



“Nej, for vi sparer virkelig på brændstof. Og naturligvis kan man da spare penge på det og formindske forureningen med en lettere vægt. Vores gennemsnit pr. stk. bagage i dag er 13,5 kilo, så det er vel ikke så slemt. Vi vil hellere den vej end på et eller andet tidspunkt blive tvunget til at pålægge miljøafgifter på vores billetter”



“Jo, men 60 kr. ekstra pr. kilo over 15 kilo ?”



“Se på den samlede billetpris.”



“Du er formand for sammenslutningen af lavprisselskaber. Skal vi også til at betale for at få bagage med ?”



“Det er set allerede. Naturligvis må man, hvadenten der er tale om overvægt eller ren betaling, sørge for, at det kan ske ved et smidigt system, som ikke forsinker i lufthaven. Men, lavprisselskaber er altså kommet til verden med det navn, fordi de har virkeligt lave priser. Det synes jeg både passagerer og branchefolk skal huske på,” slutter Stefan Vilner (billedet).

-ejv


Skrevet af