Norge har de fleste SAS-kunder med bonus

I SAS ved man godt, hvad en loyal kundestab betyder. Det har indførelsen af Euro-Bonus så rigeligt bevist. Siden starten i 1992 har man nu rundet tre millioner medlemmer, og en kernestab af dem, 15 procent eller 450.000, står i al beskedenhed for 50 procent af SAS Airlines indtægter.



Overraskende for nogen, når man betænker den megen negative omtale af både systemet og SAS i almindelighed i Norge, er det nordmændene, der fører klart. I Norge er 957.300 medlemmer, mens Sverige som suverænt største billetsælger i Skandinavien, kun kan mønstre 757.000. Danmark har 509.000 bonuskunder, mens resten sælges uden for flyselskabets tre hjemlande.



Nu skal der ske noget. Som en del af den vision Jørgen Lindegaard og hans stab forelægger bestyrelsen midt i næste måned for at sætte øget fokus på stamkunderne, læs business kunder.



Det skal være tydeligere, hvad man får for sine bonuspoints. Der skal være en mere aggressiv kommunikation. Til det formål skal der være langt mere on-line tjeneste. Det kan blive aktuelt med flere partnere.



Endelig skal organisationen går fra at være statisk og ikke tage nogen chancer til det modsatte: En organisation i begivenhedernes centrum, og som ikke er bane for at teste nye ideer eller tage chancer.

-ejv.

Skrevet af