KLM halverer Europa-priser fra Danmark

“Den nye prisliste er ikke et salgsfremstød eller sæsonfænomen, lavpriserne er kommet for at blive,” siger Joris Holtus, Marketing Manager for KLM i Nordeuropa.



De rejsende kan på KLM’s danske hjemmeside finde de bedste tilbud – ligesom hjemmesiden bl.a. også kan bruges til internet-check-in, f.eks. at vælge sit flysæde fra 30 timer til én time før afgang.



For at hamle op med lavprisselskaberne reducerede KLM ved årsskiftet billetpriserne ca. 40% på sine 66 europæiske destinationer. Det var den største prisnedsættelse i KLM’s historie, oplyser selskabet som fortsat lover samme service, bl.a. gratis forfriskninger.



Den laveste pris hedder Take Off Fare – KLM får tre nye prisklasser, primært rettet mod forretningsrejsende som ønsker stor fleksibilitet hvad angår ændringer i rejserute og tider.



De seneste år har KLM forstærket sin base i Danmark, og ved hjælp af nye lavpriser og sammenslutningen med Air France og medlemskabet af Skyteam-alliancen regner KLM med endnu flere danske kunder. “Skandinavien er et særdeles vigtigt marked. Med den nye prisstruktur regner vi med en væsentligt større markedsandel,” siger Joris Holtus.



Sterling åbner 1. maj en lavprisrute til Amsterdams hovedlufthavn, Schiphol; i forvejen flyver også SAS på ruten. Fra Billund betjener Maersk Air ruten til Amsterdam i samarbejde med KLM. Amsterdam-ruten er den passagermæssigt største fra Billund.

Skrevet af