Dansk SeeAmerica-formand tilfreds med Pow Wow

“At der var færre amerikanske udstillere tilskriver jeg, at den amerikanske turistbranche generelt har det godt, er tilfreds og har nok kunder. Så vil de ikke vil bruge krudt på at være paa Pow Wow. Omvendt har der været rigtig mange udstillere fra lokalområdet i Orlando og Florida, som jo er en af USA’s største turistattraktioner,” sagde Cimm Barslev til Take Off på sidstedagen af Pow Wow. Cimm Barslev er formand for den danske SeeAmerica-komite – og ikke mindst chef for SAS Danmarks leisuresalg.



I følge arrangøren , Travel Industry Association of America, havde dette års Pow Wow over 5.000 deltagere, heraf 1.300 købere fra rejsebureauer verden over – den danske delegation på 35 bestod af repræsentanter for rejsebureauer, flyselskaber, biludlejning, den amerikanske ambassade, presse osv.



Udstillerne på Pow Wow er primært ca. 1.000 amerikanske leverandører af turistydelser som flyselskaber, hotelkæder, biludlejning, destinationer, delstater, storbyer osv. osv.

Et Pow Wow giver skønsmæssigt en omsætning paa ca. 25 milliarder kroner over de følgende tre år som resultat af indgåede aftaler under rejsemessen, der er lukket for publikum.

“Vi kan se, at hotelpriserne i New York nu er på højde med før 11. september. Det får nogen kunder til at springe New York over – det er så rejsebranchens opgave at fortælle kunderne om alt det meget andet, der er at se udenfor New York,” sagde Cimm Barslev.



Må Take Offs udsendte efter sit femte Pow Wow i rap konstatere, at Orlando gjorde det fremragende som arrangør – og nu deler andenpladsen som bedste Pow Wow med Los Angeles (2004). New Orleans (2002) er på denne totalt subjektive listes førsteplads, New York (2005) er nummer 4 og St. Louis (2003) var det “kedeligste” Pow Wow…



Take Off forventer i juniudgaven at bringe en reportage fra årets Pow Wow.



HB


Skrevet af