16.000 deltog første døgn i SAS-auktion

Allerede det første døgn, hvor SAS havde sat 5.000 billetter til salg via auktionsfirma på nettet, kunne man notere ca. 16.000 unikke brugere. De var også flittige til at byde, og mange endte med at købe en af de mange billetter. Andre bakkede ud, da de opdagede, at de mest attraktive billetter nåede op tæt på normalprisen.



“Jeg kan kun sige, at vi er meget tilfredse. Interessen er nået helt op til vore forventninger,” siger produkt- og marketingchef Jens Aaløse fra SAS Danmark. “Priserne nåede i gennemsnit højere op end vi havde håbet, men der var da også nogle, som fik en returbillet til 300 kr. De højeste priser nåede vi til Paris, London, Amsterdam og Rom. De laveste til Oslo og Stockholm, men det lå næsten i udbuddet.



Er du overrasket over den store opbakning I får i Take Offs quick poll ?



“Nej, egentlig ikke. Vi havde forhørt os godt omkring, inden vi gik i gang. Men, vi har da siden fredag fulgt udviklingen spændt her på hjemmesiden.”



Kommer der endnu en omgang, når det nuværende udbud er opbrugt medio oktober ?



“Med den succes, vi her fik. Oven i købet for billig distribution, kan jeg ikke forestille mig, at vi ikke prøver igen senere.”



Ugens quick poll gav 575 stemmer til et OK fra SAS-initiativ eller 75 procent, mens 196 stemte nej. I alt 771 læsere her i webmagasinet deltog.

Skrevet af