Præcis lige hvor meget, A.P. Møller bruger på rejser er hemmeligt. Branchekilder anslår, at Danmarks største erhvervsvirksomhed årligt køber flyrejser, hotelovernatninger etc. for et tre-cifret millionbeløb.
Mette Christensen blev sidste efterår dansk salgs- og marketingsdirektør for det tyske biludlejningsfirma Sixt, der har store vækstplaner i Danmark.
Forinden var hun den højest placerede kvinde i de danske erhvervsrejsebureauer, som Kommerciel Direktør for Carlson Wagonlit i Skandinavien.
Mette Christensen har bred erfaring med forretningsrejser i ind- og udland, bl.a. har hun arbejdet i udlandet en halv snes år.
Karrieren begyndte i salg og marketing på værftet i fødebyen Aalborg; derfra til DFDS’ rejsebureau i Aalborg, så til Århus, inden hun overtog DFDS’ rejsebureau i London.
I London tilbød en kunde, det internationale virksomheds-konsulentfirma McKinsey, hende job. Hun takkede nej og rykkede i stedet til DFDS Rejsebureau i Sverige. Det blev fusioneret med Mærsk Travel og blev en del af erhvervsrejsebureauet TQ3, i dag BCD Travel.
Hun sagde ja til et nyt tilbud fra McKinsey om at blive nordisk travel manager med base i Oslo. Fra McKinsey returnerede hun til London som director of supplyer relations hos et stort engelsk erhvervsrejsebureau – inden hun i 2003 kom tilbage til Danmark.
Direktør for Sixt i Danmark, Henrik Isaksen, siger til Take Off, at Sixt ikke direkte ansætter en afløser.
”Vi har organiseret os lidt anderledes, der kommer en marketingsdirektør – navnet kan forhåbentlig offentliggøres i næste uge.”
HB
Tagget med: BCD Travel Sixt