Ny Travel Manager for Danmarks største rejsekonto

Præcis lige hvor meget, A.P. Møller bruger på rejser er hemmeligt. Branchekilder anslår, at Danmarks største erhvervsvirksomhed årligt køber flyrejser, hotelovernatninger etc. for et tre-cifret millionbeløb.



Mette Christensen blev sidste efterår dansk salgs- og marketingsdirektør for det tyske biludlejningsfirma Sixt, der har store vækstplaner i Danmark.

Forinden var hun den højest placerede kvinde i de danske erhvervsrejsebureauer, som Kommerciel Direktør for Carlson Wagonlit i Skandinavien.



Mette Christensen har bred erfaring med forretningsrejser i ind- og udland, bl.a. har hun arbejdet i udlandet en halv snes år.

Karrieren begyndte i salg og marketing på værftet i fødebyen Aalborg; derfra til DFDS’ rejsebureau i Aalborg, så til Århus, inden hun overtog DFDS’ rejsebureau i London.



I London tilbød en kunde, det internationale virksomheds-konsulentfirma McKinsey, hende job. Hun takkede nej og rykkede i stedet til DFDS Rejsebureau i Sverige. Det blev fusioneret med Mærsk Travel og blev en del af erhvervsrejsebureauet TQ3, i dag BCD Travel.



Hun sagde ja til et nyt tilbud fra McKinsey om at blive nordisk travel manager med base i Oslo. Fra McKinsey returnerede hun til London som director of supplyer relations hos et stort engelsk erhvervsrejsebureau – inden hun i 2003 kom tilbage til Danmark.



Direktør for Sixt i Danmark, Henrik Isaksen, siger til Take Off, at Sixt ikke direkte ansætter en afløser.

”Vi har organiseret os lidt anderledes, der kommer en marketingsdirektør – navnet kan forhåbentlig offentliggøres i næste uge.”



HB


Skrevet af