Kold Kuoni-skulder til Ole Egholm

”Kuonis satsning i Skandinavien er sandsynligvis den allerdummeste investering nogensinde i skandinavisk rejsebureauindustri,” skrev Ole Egholm i en omfattende analyse af Kuoni i fredags i Take Off Weekly.



Egholms omfattende gennemgang var svar på en kommentar mandag i sidste uge fra Kuoni Danmarks direktør, Jan Lockhart, som igen var udløst af en omtale af Ole Egholms årsrapport om økonomien i Danmarks 100 største rejsebureauer.



I en kommentar til Ole Egholms analyse i fredags, siger Jan Lockhart:



”Jeg noterer mig med en vis undren, at Take Off betegner mit tidligere indlæg om sagen som del af en “debat.” Der er så afgjort ikke tale om en debat. Jeg står primært til regnskab overfor vore ejere, sekundært overfor vore kunder og medarbejdere.



Til gengæld står jeg på ingen måde til regnskab for alverdens mere og navnlig mindre kyndige amatør-analytikere, hvorfor jeg hverken vil trætte mig selv eller læserne med at svare på Ole Egholms seneste udfald.



I stedet vil jeg henvise til mit relativt præcise og kortfattede indlæg af 15. november (på Take Offs hjemmeside, red).



Som nævnt er dette ikke ment som element i en debat – men udelukkende som en logisk reaktion på en tyndbenet og umotiveret latterliggørelse af den fornemme turn-around proces, vore medarbejdere i Danmark så succesfuldt har været igennem,” skriver Jan Lockhart.



De tre indlæg om Kuonis økonomi kan læses ved at bruge søgefunktionen her på Take Offs hjemmeside – den findes på hjemmesidens øverste højre halvdel, skriv ”årsrapport” som søgeord.

Skrevet af