Sterling vinder terræn til Oslo

Sterling har med ny kapital i ryggen tænkt sig at satse ekstra på ruten mellem København og Oslo, hvor der i dag er fire daglige afgange i hver retning og fra maj endnu to, når Norwegian kommer til.



“Erhvervslivet har i høj grad fået øje på os på den strækning, og en stor del af salget foregår til fimakunder gennem rejsebureauerne – men på nettet. Vi sælger nu 98 procent af samtlige billetter via nettet og kun to procent i callcentret. Det er ruten, hvor vi har valgt at tage kampen op mod SAS, og det ser ud til at vi har held med det, siger kommerciel direktør Stefan Vilner fra Sterling til Take Off.



I Inside SAS i december skriver direktør Sture Stølen fra SAS i Stockholm: Det tegner godt mellem Stockholm og Oslo, stabilt for ruter mellem Danmark og Sverige, men ruterne Norge og Danmark viser svagere tal.



Forelagt Sterlings beregninger siger viceadm. direktør i SAS Danmark Jens Willumsen: “Vi har pæn trafiktilgang på Oslo-ruten, men vi udtaler os ikke nærmere om de enkelte ruter.”

Skrevet af