Turistchefer uddannes bedre

VisitDenmark vil gøre ansatte i turistbranchen bedre egnede til at tage sig af landets besøgende, og det sker i første række gennem et kursus med navnet ’Danske Værter’, skriver epn.dk.

Det er planen sammen med organisationer, virksomheder og uddannelsessteder at sørge for, at hele branchen uddannes som bedre værter.

Adm. direktør Dorte Kiilerich, VisitDenmark, siger, at moderne turister forventer sig mere end god service. De forventer individuel behandling og at en god vært har hjertet med i arbejdet.

Alle personer, som turisterne kommer i kontakt med, skal efter planen gennemgå det udviklende kursus, som udbredes landet over gennem et certificerede instruktører. VisitDenmark ventes at lave aftaler med Vejle Erhvervsudvikling, VTO Randers, Ferieregion Sønderborg, Bornholms Serviceskole og Dansk Folkeferie om undervisningen.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.