Design og arkitektur skal trække franske par til København

1½ times flyrejse fra Paris gør København velegnet til en smuttur for de unge og smarte parisiske par. VisitDenmarks analyser viser dog, at franske turisters kendskab til Danmark som rejsemål er relativt lavt – men også at kun 12,3 pct. har besøgt Danmark før. Det indikerer, at der er et stort uudnyttet potentiale på det franske marked for storbyturisme.



”Fokus i dette fremstød ligger først og fremmest på at gøre franskmændene opmærksomme på dansk design og arkitektur, gastronomi og kunst/kultur. Vores undersøgelser viser nemlig, at dette er temaer som er udslagsgivende, når vores målgruppe vælger feriedestination,” siger Thomas Kastrup, udviklingsmarkedschef i VisitDenmark.



Den primære målgruppe for kampagnen er de mere velhavende og ’moderne’ par. Dvs. købestærke franskmænd, der har lyst til at opleve noget kulturelt i deres ferie.



”Vores undersøgelser viser, at franskmænd i høj grad tiltrækkes af ferier, hvor der er fokus på ’det gode liv’, herunder kunst og kultur. Og ikke færre end 25 pct. af franskmændene synes bedst om storbyferie. Vores mål er at øge antallet af fly og hotelbookninger med 20 % i det kommende år. Analyser viser, at storbyferieturister har et højt døgnforbrug. Samtidig er det segment i vækst, hvor vi med handlingsplanen ønsker at få en større andel af de internationale turister. Vores indsats fokuserer på tematiserede oplevelser i de større danske byer, da det er det der appellerer til de udenlandske turister.” udtaler Jacob Trampe Broch, chef for Offensiv Global Markedsføring i VisitDenmark.



Fremstødet i Frankrig sker som led i regeringens handlingsplan for Offensiv Global Markedsføring (OGM) af Danmark. Handlingsplanen udmønter 412 mio.kr. på en række tværgående og særlige initiativer, der skal skabe et klart og positivt billede af Danmark i udlandet. Heraf er de 60 mio. kr. øremærket VisitDenmark til en forøget indsats på turismeområdet.

Skrevet af