SAS har netop præsenteret sine erhvervskunder for resultatet af en stor online-undersøgelse, hvor 58.000 har medvirket til at definere begrebet “tid” på rejsen.
73 % hader at spilde tid på rejsen. Alt skal være så effektivt som muligt.
En konklusion er også, at selv om mobil check-in er den hurtigste og mest enkle måde at checke-ind på, er det den mindst brugte. Kun 19 % af SAS’ forretningskunder anvender denne service, viser undersøgelsen.
Konklusionen er, skriver Travelbroker.dk, at de rejsende selv vil styre deres tid. De checker-ind via mobil, internet eller Self Service automat. Den vundne tid anvendes til shopping, café-pause eller arbejde i lufthavnen.
Kun omkring 10 % skærer ned på det tidsrum, de opholder sig i lufthavnen, selvom der gøres brug af tidsbesparende foranstaltninger.
Undersøgelsen er interessant på baggrund af den verserende kritik fra SAS-ledelsen mod Københavns Lufthavn, om at lufthavnen i større grad indrettes som et indkøbscenter.
Kernen i denne problematik er tilsyneladende, at SAS investerer i teknologi og infrastruktur til at sikre de rejsende en hurtigere gennemgang i lufthavn – men passagererne vælger i overvejende grad at tilbringe samme tid i lufthavnen som tidligere.
Tagget med: Københavns Lufthavn SAS