Kampagnen fra Cimber Sterling og Sønderborg Lufthavn, der skal få rejsende til at flyve til København, virker over al forventning. I juli i år havde lufthavnen 55 % flere rutepassagerer end i samme måned sidste år.
Dermed var sidste måned lufthavnens bedste juli siden juli 1998 – i den måned havde lufthavnen 6.061 passagerer, mens det i sidste måned blev til 5.910 rejsende.
”Hovedbudskaberne i vores kampagne om fordele ved at tage flyet frem for bilen er, at flybilletter er billigere end brobizzen, at det tager 35 minutter at flyve til København mod 3 ½ time i bilen og at passageren ”bruger” 8,5 liter brændstof på flyveturen mod bilens 20 – 25 liter benzin,” siger Anders Sørensen, lufthavnschef i Sønderborg Lufthavn.
Han kom til i marts 2008, som afløser for Marianne Hvid, der havde forladt lufthavnen 1½ år tidligere. Anders Sørensen er uddannet i Danske Banks hovedsæde og var inden han kom til Sønderborg Lufthavn salgsdirektør for Dandy Chewing Gum i udlandet i flere år.
Tagget med: Cimber Cimber Sterling Sønderborg Lufthavn