Konkurrenter frygter ikke SAS Snowflake

Konkurrenterne frygter ikke SAS’ nye satsning på lavprisselskabet, Snowflake, som allerede har solgt 90.000 enkeltrejser inden starten på søndag.



”Det var dog et særpræget navn, meningen må være at forhindre en afvandring fra SAS’ egne ruter,” siger direktør Jørgen Løye fra Krone Rejser, der flyver lavprisfly med ca. 60.000 passagerer til Sydfrankrig og den spanske solkyst fra København og 40.000 fra Billund. ”For vort vedkommende skal slaget slås på Malaga-ruten. Det lader til at Nice er fredet, fordi Store SAS selv flyver. Jeg tror desværre ikke priserne holdes i ro, vi kan godt ryge ud i en priskrig til sommer,” siger Jørgen Løye.




Maersk Airs informationschef, Per Brinch, siger: ”Lavprisselskaber har ændret danskernes rejsemønster, men der er fortsat stor forskel på, hvad man får for pengene. Hos os er maden for eksempel inkluderet i prisen.” Maersk Air overtog ruten til Athen fra SAS, men får nu får konkurrence fra Snowflake.



Hos Sterling siger adm. direktør Johnni Overbye: ”Umiddelbart har jeg på fornemmelsen, at når store ruteselskaber går ind i lavprisselskaber, flytter de otte ud af ti af deres egne kunder. Vi skal stå sammen i Skandinavien mod dem der senere kunne blive anklaget for dumping hos Konkurrencestyrelsen. Enkelte udenlandske lavprisselskaber er slet ikke er klar over, at man ikke må sælge til under produktionsomkostningerne.”

Skrevet af