København for single-turister

De mange lavprisruter og et samarbejde med SAS betyder fokus på flere markeder end hidtil. De senere år er interessen for kampagner for København som destination for storbyferie steget, og i 2007 vil Wonderful Copenhagen markedsføre citybreaks på 12 markeder.



Salgs- og marketingdirektør Ole Andersen fra Wonderful Copenhagen: ”Hovedstadsregionen havde sidste år en vækst i overnatningerne på 7 pct., og væksten er fortsat i år. Væksten kommer ikke bare fra hovedstadens største udenlandske markeder. Derfor går vi i år ud på nye markeder som Spanien, Italien, Island, Japan og Kina.”



Det er bl.a. de mange lavprisruter og Københavns ry som ”cool storby” som er årsag til væksten. Derudover klarer København sig flot som krydstogtdestination og international mødeby. På toppen af det kommer så nu en stærk satsning på citybreaks, herunder med tilbud til en ny målgruppe: Singlerne.



De fleste storbyturister planlægger selv deres ferie. På nettet kan man fx booke besøg i operaen – eller tilmelde sig en aften, hvor man lærer at lave mad med andre. Eller en byrundtur på cykel eller en kajaktur i havnen. Det afgørende er, at man bliver booket i en gruppe, der har samme interesser,” siger Ole Andersen.

Skrevet af