SAS er klar med helt nyt produkt og ny onlinekanal

Der skal være overraskelser på hylderne. Ligesom hos Netto, hvor man fra uge til uge ikke ved, hvad de nu har fundet på at sælge som ugens hit oven på det forventede salg af standardvare. Men i SAS ønsker man ikke at bruge de deciderede discountbetegnelse, som lavprisvarehuse kan være udtryk for. Man vil andet og mere.



Det er opskriften for en helt ny side af SAS, som man så småt tager fat på allerede om en måneds tid. De første resultater dukker op i juli. Opgaven er at kreere noget af selskabets mange produkter til noget helt særligt, som vækker kunderne interesse.



For at gøre det så opfindsomt som muligt har man entreret med et ekspertfirma i at drive en klassisk Outlet butik.



Skal I nu til at sælge trøjer og gummistøvler og en lille håndsav ved lejlighed, Jens Aaløse, marketingdirektør i SAS Danmark ?



“Nej, der er utroligt vigtig at slå fast, at vi udelukkende sælger vore egne produkter, men de skal til gengæld være af en sådan karakter, at de vækker særlig opmærksomhed. Der er da nok at tage af i en pakke af rejse og oplevelser. Det kan være rejser i tre dage til noget helt bestemt, eller til en helt speciel pris. Eller en enkelt weekend, eller noget helt tredje. Vi har en ambition om at afsætte den overskydende kapacitet, vi har som Netværksselskab med mange afgange og mange rejsemål i vores forretningsmodel



Noget vi har brug for at få afsat, og noget som tvinger os til at komme op på mærkerne for at gøre det ekstra spændende.”



Det er altså ikke et nyt produkt, som skal forbeholdes nettet?



” Nej, vi sigter på en enkelt ny online kanal i tilslutning til de eksisterende kanaler. Vi vil bruge alle de kendte kanaler på en ny måde, uden at kanibalisere den normale afsætning. Det er vigtigt i den forbindelse, at vi ikke kommer til at fremstå som et lavprisselskab. Vi har givet os selv større udfordringer end blot at sælge til billigste pris.”

Ejv.

Skrevet af