Sammenlignet med samme måned sidste år steg det samlede antal passagerer hos SAS med næsten 8%. I slutningen af marts startede sommerprogrammet hvor SAS lancerer 19 nye ruter.
SAS fokuserer og udvikler sine produkter og netværk for dem, som rejser hyppigt. I tråd med den strategi øger SAS udbuddet på de interkontinentale ruter og på de fritidsorienterede ruter i Europa, hvilket efterspørges af denne målgruppe. Satsningerne er blevet vel modtagne og flere rejsende end i nogen tidligere marts måned fløj med SAS i marts.
SAS øgede den totale trafik med godt 9%. Væksten var størst på de interkontinentale ruter, hvor trafikken steg med cirka 13%. På SAS indenrigsruter steg trafikken med 12%. På de intraskandinaviske og europæiske ruter steg trafikken med godt 6%. SAS forøgede i månedens løb sin samlede kapacitet med cirka 12%.
”Det er glædeligt, at den positive vækst fra vinteren fortsatte i marts, hvilket viser, at kunderne sætter pris på vores øgede netværk. I slutningen af marts indledtes vores sommerprogram, og vi ser nu frem til hen gennem foråret og sommeren at introducere nye efterspurgte destinationer. Parallelt med, at vi forbedrer vores udbud, arbejder vi intensivt videre med at effektivisere SAS produktionsplatform”, siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.